top of page

Card Solidário

[PT]

[EN]

Visual identity project developed for the 'Card Solidário' campaign, organized by the Pokémon Blast News website, aimed at collecting cards to give to children and youngsters.

Projeto de identidade visual desenvolvido para a campanha Card Solidário, organizada pelo site Pokémon Blast News, visando a arrecadação de cartas para presentear crianças e jovens.

[PT]

Card Solidário foi uma campanha organizada pela equipe da Pokémon Blast News que teve como objetivo arrecadar a maior quantidade possível de cartas do jogo "Pokémon Estampas Ilustradas", para presentear crianças e jovens atendidos pelo GAAC (Grupo de Assistência à Criança com Câncer do Vale do Paraíba).

A camapanha mobilizou toda a comunidade brasileira de Pokémon, arrecadando mais de 200 mil cartas de mais de 100 doadores entre os meses de setembro a dezembro de 2021. Foram montados 1000 kits com as cartas doadas e pacotes de boosters do Pokémon Estampas Ilustradas doadas pela Copag, empresa responsável pela distribuição do jogo de cartas no Brasil.

Para este projeto, foi desenvolvida toda a identidade visual, incluindo marca, grafismos e aplicações em redes sociais para informar sobre o andamento da campanha e dar orientações sobre como doar, além de materiais impressos inclusos nos kits.

A construção do design foi baseada na identidade visual da Pokémon Blast News, mas com uma paleta de cores com tons mais leves. Além disso, foi criado um grafismo central, sempre explorado ao longo das aplicações, que representa o espírito da doação de cartas e da união da comunidade por uma causa maior.

[EN]

'Card Solidário' was a campaign organized by the Pokémon Blast News team with the aim of colleting as many cards as possible from the game "Pokémon Trading Card Game", to give to children and youngsters assited by GAAC (Assistance Group for Children with Cancer of Vale do Paraíba).

Tha campaign mobilized the entire Brazilian Pokémon community, colleting over 200,000 cards from more than 100 donors between September and December 2021. 1000 kits were crafted with donated cards and Pokémon TCG boosters donated by Copag, the company responsible for distributing the card game in Brazil.

For this project, the entire visual identity was developed, including logo, graphics elements and applications on social media to inform about the progress of the campaign and give guidance on how to donate, as well as printed materials included in the kits.

The design was based on the Pokémon Blast News visual identity, but with lighter color pallete. In addition, a central graphic element was created, always explored throughout the applications, which represents the spirit of donating cards and the community uniting for a greater cause.

bottom of page